Новата мода продължава: Оригиналният Ford Escort RS се завърна

Същият стил и класически дух, но в чисто ново купе и подобрени технологии

Мартин Дешев,
boreham ford escort rs

Boreham

Н апоследък се оформя нова мода – класически автомобили да бъдат възраждани с ново производство. Наскоро Jaguar направи оригинални E-Type за богат клиент.

След това имахме силно преработен Jaguar XJ-S от TWR. А сега към тях се присъединява и оригиналният Ford Escort RS.

Той е дело на британската компания Boreham Motorworks, като проектът е с официалното одобрение и лиценз от Ford. Затова има и правото да се казва именно Ford Escort RS.

Това не е т.нар. рестомод, т.е. реставрация на старо шаси. Изработените коли са изцяло нови, като ще получат номер на рамата, който е продължение на оригиналното производство. Иначе казано – това ще са още бройки от първия Ford Escort RS, макар и произведени 49 години по-късно.

Новият-стар Escort RS е базиран на двувратата модификация, чието производство е прекратено през 1975 г. Boreham дигитално са пресъздали купето, като са използвали компютърни симулации, за да подобрят геометрията и структурата, така че да се справя по-добре на пътя, съобщава Autocar.

Добавени са подсилващи елементи, а калиниците са по-широки. Разработена е и нова задна ос от алуминий и титан. Променена е и позицията на задните амортисьори.

Колата ще се предлага в избор от два двигателя. Първият е оригиналният Twin Cam, който е преработен и модернизиран. Кубатурата е увеличена от 1558cc на 1845cc, а карбураторите Weber са сменени с инжекцион. Така мощността достига 182 к.с., която отива при задните колела през оригиналната 4-степенна ръчна трансмисия.

Втория двигател е от модерните предложения на Ford. Той е 2,1-литров, 4-цилиндров с възможност да „развърта“ до 10 000 об/мин. Развива 296 к.с. и е комбиниран с 5-степенна ръчна трансмисия.

Модерни екстри като серво на волана и ABS няма. Липсва и тракшън контрол, тъй като това са неща, които оригиналната кола не е имала. Но пък има традиционно окачване с пружинни амортисьори и автоматичен диференциал с ограничено приплъзване.

Все пак има и някои нови технологии. Например LED фарове, които спазват формата на оригинала и напомнят за времената, когато се слагаше тиксо върху тях, за да се предпази стъклото на фара от счупване.

Интериорът е запазен максимално близо до оригинала. Промените са климатик и малък екран за Apple CarPlay.

Boreham ще направи само 150 броя от Escort RS. Цената им започва от 295 000 лири, като само избрани купувачи ще бъдат поканени.

коли автомобили класики класически автомобили