Н апоследък се оформя нова мода – класически автомобили да бъдат възраждани с ново производство. Наскоро Jaguar направи оригинални E-Type за богат клиент.
След това имахме силно преработен Jaguar XJ-S от TWR. А сега към тях се присъединява и оригиналният Ford Escort RS.
Той е дело на британската компания Boreham Motorworks, като проектът е с официалното одобрение и лиценз от Ford. Затова има и правото да се казва именно Ford Escort RS.
Това не е т.нар. рестомод, т.е. реставрация на старо шаси. Изработените коли са изцяло нови, като ще получат номер на рамата, който е продължение на оригиналното производство. Иначе казано – това ще са още бройки от първия Ford Escort RS, макар и произведени 49 години по-късно.
Boreham Ford Escort RS
Новият-стар Escort RS е базиран на двувратата модификация, чието производство е прекратено през 1975 г. Boreham дигитално са пресъздали купето, като са използвали компютърни симулации, за да подобрят геометрията и структурата, така че да се справя по-добре на пътя, съобщава Autocar.
Добавени са подсилващи елементи, а калиниците са по-широки. Разработена е и нова задна ос от алуминий и титан. Променена е и позицията на задните амортисьори.
Колата ще се предлага в избор от два двигателя. Първият е оригиналният Twin Cam, който е преработен и модернизиран. Кубатурата е увеличена от 1558cc на 1845cc, а карбураторите Weber са сменени с инжекцион. Така мощността достига 182 к.с., която отива при задните колела през оригиналната 4-степенна ръчна трансмисия.
Втория двигател е от модерните предложения на Ford. Той е 2,1-литров, 4-цилиндров с възможност да „развърта“ до 10 000 об/мин. Развива 296 к.с. и е комбиниран с 5-степенна ръчна трансмисия.
Модерни екстри като серво на волана и ABS няма. Липсва и тракшън контрол, тъй като това са неща, които оригиналната кола не е имала. Но пък има традиционно окачване с пружинни амортисьори и автоматичен диференциал с ограничено приплъзване.
Все пак има и някои нови технологии. Например LED фарове, които спазват формата на оригинала и напомнят за времената, когато се слагаше тиксо върху тях, за да се предпази стъклото на фара от счупване.
Интериорът е запазен максимално близо до оригинала. Промените са климатик и малък екран за Apple CarPlay.
Boreham ще направи само 150 броя от Escort RS. Цената им започва от 295 000 лири, като само избрани купувачи ще бъдат поканени.